2009-04-21

Jag minns den ljuva tiden... jag minns den som igår...

Förr i tiden (för typ 25 år sen...) kunde det rassla till i min brevlåda och det damp ner massor av fina, färglada kuvert med söta klistermärken och vackert textade adresser, innehållande tiotals handskrivna A4-sidor från alla brevvänner runtom i landet och världen. Det var sidor fulla med känslor och tankar, skrivna och målade i olika färger, förstärkta med klistermärken och symboler.
Det var på den gamla goda tiden...

Idag när jag tittar i brevlådan är det enda jag hittar, tråkiga vita fönsterkuvert innehållande räkningar..... :-(

Det var bättre förr!!!

9 kommentarer:

  1. Hahahaha, jag håller verkligen med! var är dom där flersidiga handskrivna breven? Ska du och jag byta forum? Skriva brev istället för mails?

    kram du!

    SvaraRadera
  2. Tja för nu för tiden får du dina hälsningar och vänners funderingar på bloggen!
    Ha en bra dag vännen!
    Kram Malin*

    SvaraRadera
  3. Åh jaaa...jag vet precis vad du menar...alla de där kuverten från olika delar av världen med vackra frimärken och det du beskrev. De brevvänner jag hade i Japan var mästare på klistermärken, små grejer i kuverten och andra små fillidutter på både kuvert o papper. Makalöst fint!

    Men nu..räkningar och reklam. Bara grejer på R. Ska vi bojkotta skiten på R?? Vi tar på bokstaven B och V istället.

    Är du med på det? ;o)

    SvaraRadera
  4. Fast jag gillar mejl jag!! Du är ju yngre än mig så du minns säkert inte det här. Men för 40 år sedan nånting så hade Hylands Hörna ihop det med Norge några lördagar och det hette Morokul. Hyland sa om man la sin adress i ett kuvert och skrev Morokul på kuvertet och skickade det till Norge, så skulle brevbäraren ta hand om det och lägga det i någons låda. Jag gjorde så. Fick svar av Toril som är ett år yngre än mig. Vi har brevväxlat sedan dess. Nu mejlar vi. Vi har träffats också massor av gånger. Festat ihop. Firat nyårsafton tillsammans med våra män. Blev kontaktad nu i veckan via bloggen att Morokulien har 50 års jubileum. Vet inte riktigt vad som menas med det. Men jag och Toril är inbjudna (tack vare bloggen som sagt) och jag skulle få mer information efter sommaren. Lite lustigt. Tänk vi har brevväxlat så länge. Även under sorgperioder.

    SvaraRadera
  5. JOPP...
    Det var bättre förr..
    *nickar*

    SvaraRadera
  6. DET saknar jag! Jag är skitnoga med att sända kort när jag reser nånstans just för att man ALDRIG längre får nåt KUL i brevlådan :-/
    Blogg och mejl i alla ära men det var nåt speciellt med breven :-)

    SvaraRadera
  7. Eller som jag o min kompis gjorde i mellanstadiet: Tog fram atlasen, valde ut en exotisk plats o en stad där, skrev ett brev o presenterade oss själva o på kuvertet skrev man bara:
    To a boy or a girl
    About 12 yrs old
    Papeete
    Tahiti

    Eller nån annan stad eller land. Så gjorde vi i parti o minut och hej vad det gick - brevvväner drällde i och jag hade vänner i nästan alla delar av världen. Försök göra så med mail o se vad som händer...hehe...går nog inte så himla bra!!!

    Det var tider det!!!

    SvaraRadera
  8. Nu tycker jag det är på tiden att du skriver ett nytt inlägg, fröken Tizzel. Det här inlägget är förbaskat inaktuellet och stämmer väl inte riktigt längre va? Räkningar i brevlådan va?
    Pyttsan! Jag vet en som får annat jag!!! hehe

    Skriv om lite vårvärme, vitsippor och sånt där du vet..skriv om vad helgen för med sej eller ge andra lite tips på vad man ska göra för att slippa räkningar o trista vita kuvert i brevlådan!!! Haha

    Puss o kram

    Fröken V

    SvaraRadera
  9. Jag blev lite nostalgisk nu.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.