2009-04-26

Vissa saker kan jag bara inte förstå.....

Föreställ er följande:
En lördag eftermiddag i april. Det är sommarvärme ute, och solen skiner från en klarblå himmel. Den lilla staden sjuder av liv, och sommarklädda människor har poppat upp från ingenstans och sitter nu överallt på uteserveringar och njuter av solen och ett glas öl eller vin på Storgatan. Kommunens imponerande blom-planteringar ger staden ett välkomnande intryck. Det är varmt! Det är vackert! Klockan är fyra på eftermiddagen och affärerna har knappt stängt.....
Det är DÅ, precis då... som någonting händer!!! En stor ful SOPMASKIN kommer körandes hela Storgatan fram. Mitt bland alla vårfirande människor! Mitt igenom stråket med alla uteserveringar! Dånet är öronbedövande och dammet yr! Och det är nu jag inte kan förstå... VARFÖR??? Varför väljer man att göra detta en lördageftermiddag i det vackraste april, när vädret är strålande och gatorna sjuder av liv??? Varför inte göra det tidigt på söndagförmiddagen istället??? Hade jag varit den som körde den sopmaskinen hade jag skämts ögonen ur mig!

OBS! Sopmaskinen på bilden har inget att göra med sopmaskinen i inlägget!

4 kommentarer:

  1. Ja ibland undrar man hur de tänker? nu skall vi damma ner och störa så många vi kan denne härliga lördag! Kan tänka mig att personen som kör sopbilen hade en lista som han nöjt kryssade för för vaje uppretad/ner dammad person. Han kanske till och med fick nytt personligt rekord denna dag!
    Tur att du klar gör att det inte är sopbilen på bilden som är den skyldigt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det kanske var någon bitter och sur som körde sopmaskinen. H*n var kanska sur för att h*n behövde jobba när alla andra njöt av sin ledighet och solen. Helt rätt i att de absolut kunde sopat på söndagförmiddagen istället. eller varför inte på lördagmorgonen så det var fint tills allt flanerare kom.
    Höppas din helg har varit skön. Det har min verkligen :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Hoppas du haft en fin helg, trots den bittre sopmaskinsföraren;-) För visst måste han ha gjort dtta bara för att jävlas? Kram Neta

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blogg du har. Ja varför man kör sopmaskin bland en massa människor kan man verkligen fråga sig, osmart tycker Nysinglad

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.