2009-04-01

En annorlunda semester!

Idag är dagen då jag borde varit på Island, på den där resan som jag egentligen hade planerat sedan länge, men som av olika anledningar (som är omöjligt att försöka förklara, till och med för mig själv) inte blev av. Istället valde jag att ändå behålla mina inplanerade semesterdagar och ha semester hemma! Ha dagar för mig själv! Det kändes otäckt latmaskigt och konstigt... att bara vara hemma! Inte gå till jobbet - och ändå inte ha något planerat! Ändå blev det en dag full av aktiviteter!
Dagen började med tidig uppstigning och en städsvängom i lägenheten och förberedelse för stortvätt! Jag tog sedan den förmiddagslediga dottern med mig och körde sonen till tandläkaren. Under tiden gick vi flickor en härlig morgonpromenad i en vårig elljusspår-runda. Blå himmel, sol och kvittrande fåglar var vårt sällskap medan jag invigde mina ny-inhandlade gympaskor!!

Vi hann med en liten tur på stan också, innan jag begav mig till stationen och tog emot min vän Fröken V vid tåget. Tillsammans har vi haft en skön eftermiddag med en liten shoppingtur i affärer och en fika ute på en trappa vid ett av stadens caféer.

Ibland kan man hitta de mest märkliga saker när man går och kollar i affärer. På ett ställe hittade jag en sån här:

...och jag kunde för mitt liv inte begripa vad det var. Det skulle visa sig, efter mycket intensivt läsande på den lilla etiketten, vara en korvhållare!!! Man bara liksom drog ut ett långt järnspett med en "gaffel" på från trähållaren! Så himla användbart!! :-)

Vi hittade även en annan jättebra grej - en grön ägghållare!!!

Tänk vad folk är fiffiga till att hitta på saker - livsnödvändiga sådana!! :-)

Kvällen har förflutit med mycket samtal tillsammans med Fröken V och även hennes man som kom förbi. Nu har lugnet lagt sig och det jag har att göra ikväll innan jag går och lägger mig är att plocka undan resterna från kvällsmaten på diskbänken samt vika tvätthögarna från förmiddagens tvättande och plocka undan dem från sängen. Sedan ska det bli skönt att stoppa ner sin lekamen mellan nytvättade lakan..

5 kommentarer:

  1. Jag är först ut med en kommentar och jag vill bara säga att det är JAG som håller i den gröna ägghållaren!!! Hehe
    Dagen med Tizzel blev bättre än bäst och Växjö visade sej från sin allra bästa sida. Solsken i massor. Till den uppnosiga lilla tjejen på cafét vill jag bara få säga: Vi skiter i om det heter Biscotti - vi kallar det för skorpor ändå!
    Sådetså!

    Kram på Fröken Bästa Tizzel!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar semesterdag. Jag ska försöka ta tillvara på dagarna och inte bara sitta inne, men det är så mycket måsten hela tiden, märkligt.

    SvaraRadera
  3. Ååå vad du har haft det bra..
    Härligt..

    Jag håller på att flyttstädar en liten stuga som är nyrenoverad med ett gammalt kök och det tar sin lilla tid även om stugan är liten..

    Jag vill också hitta gröna ägghållare ..

    Kram till dig min vän..

    SvaraRadera
  4. ..ååå jag som aaaalllltid önskat mig en grööön ägghållare ;-P

    (Lämpar över lite tangentbordsvirus som du ser... titta hur konstigt det blev på alltid grön *ler*)

    Annars verkar du ha haft en underbar semsterdag. Synd det där med Island.. verkar intressant annars.

    Kraam från Mogi

    SvaraRadera
  5. Lediga dagar är aldrig fel. Hemmamiljön är ju mysig och det är verkligen en lyx att vara hemma på en vardag. Jag tycker dock att du skulle struntat i andra och åkt till Island. Jag hoppas den chansen kommer till dig igen.
    Jag tror väl att du har en ledig dag idag också så jag hoppas att du får en mysig sådan och en trevlig helg.
    Varma kramar Ulle

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.