2009-04-05

De gick vidare!!

Vilken härlig lördag - på flera sätt! Inte nog med att det nästan var sommarvärme. Jag har dessutom varit en sväng till Kalmar och sett sonen och hans kompisar i bandet Wera spela i semifinal i Rock-karusellen! Och kan man tänka sig - de gick vidare!!! Av 42 band i distriktet är de nu ett av sex band som ska spela i distriktsfinal den 25 april! GRATTIS WERA!!!
(Titta gärna in på deras Myspace-sida HÄR!)

På eftermiddagen bestämde jag mig för att ta en skön promenad runt sjön i vår lilla stad. Glittret av solen i det vattnet var en härlig syn i mina ögon! Jag njöt!!!

Jag njöt faktiskt precis hela vägen tills jag nästan hade gått hela rundan... tills jag upptäckte att nyckelknippan som jag hade burit i min ena hand (eftersom den inte fick plats i byxfickan och jag inte hade någon jacka på mig) var borta! NEJ! Inte nu igen?? Har jag inte haft nog med borttappade nycklar?? (Var med om en liknande fadäs tidigt i höstas) Jag fick helt enkelt ta och vända om, och gick hela rundan tillbaka igen med blicken i marken. Men - inga nycklar!! :-( Fick snällt gå hem och vänta in dottern så att hon kunde låsa upp lägenhetsdörren med sin nyckel. *suckar*

Lördagen den fjärde april, och det var sommarkväll ute! Jag hade dagen innan gjort i ordning på balkongen, och nu kunde jag sitta där med en fleece-jacka om ryggen och infravärme-lampan värmande uppifrån och njuta av kvällen med ett glas rött!

Idag är det inte lika fint väder... Nu finns inga ursäkter längre... Nu kan jag inte bara smita ut. Nu SKA jag ta itu med att putsa mina fönster!!!!! *lommar iväg*

3 kommentarer:

  1. Hittat nycklarna?? Tokknasiga du som tappar bort dem sådär!!!

    Men GRATTIS till Wera som gick vidare...hälsa sonen och GRATTA!

    Vad duktiga de är! (och dessutom i Kalmar där så många band hade hemmapublik...)

    SvaraRadera
  2. Vad jätteroligt att de gått vidare. När de kommit så här långt i den här tävlingen (ingen vet ju vem som vinner ännu, kan ju vara vinnara jag skriver om) så är det bara att anmäla sig till fler tävlingar. Till slut minns folk vilka de är. Jag skulle varit så stolt jag också.
    Blir så avundsjuk på din balkong. Vill också ha!! I burspråket har vi 14 fönster. Ovanför varje fönster i lägenheten sitter antingen ett stort avlångt fönster eller tre små. Det avlånga gar inåt. De är jättejobbiga att putsa. Nackdelen med en gammal lägenhet.
    Här har det varit lite sol men svinkallt och snålblåst. Vi var och kollade på sonen som spelade. Han spelar inomhus som tur är.
    Har precis smält i mig en stor skål med vaniljglass och hemmagjord chockladsås. Sitter och skäms. Att man aldrig kan njuta utan att få dåligt samvete.

    SvaraRadera
  3. Wow wow, vad roligt att de gick vidare! Du måste gratta från mig! Vilken chans!!!!

    Men, vart tog nycklarna vägen? vad konstigt!
    Jag får väl gå runt sjön med dig och leta, jag med ... ;-)

    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.