2009-04-20

Han är helt knas... (eller om det är jag?)

Varje morgon vaknar jag av Tarzans ihärdiga jamande. Han sitter först på golvet bredvid min säng och sedan ställer han sig med framtassarna på sängkanten så att han får nosen bredvid mitt ansikte, och så sätter han igång igen med sitt ihärdiga kallande på uppmärksamhet.
Han är HUNGRIG! Han har en skål med torrfoder och vatten i köket... men det är inte det han vill ha. Han vill ha RIKTIG MAT!!
Så jag släpar upp min morgontrötta lekamen och drar mig ut i köket. Jag anstränger mig att ta fram en ny "foliepåse" med "blötmat", river upp den, trycker ut den på en tallrik och böjer mig ner för att servera min nästan helt utsvultna åttakilos-katt. Under tiden har han snott sig om benen på mig precis hela tiden och spunnit så man nästan tror det är en motorcykel som står där bredvid på tomgång!
I samma sekund som jag sätter ner tallriken till honom, sniffar han förnärmat på den - vänder sig sedan om... och börjar äta på torrmaten i stället... Den som han lika gärna hade kunnat äta direkt, utan att väcka mig!!!
Same procedure... every morning...
Man undrar vem av oss två som är mest DUM!!! :-)

7 kommentarer:

  1. Du är då en sann djurvän, kompis! Vilken uppoffring varje morgon för denne Tarzan...men man måste ju säga att du är SNÄLL du!

    Dum eller inte - snäll som katten är du!

    Hehe

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja men han är smart..
    Mina hundar gör också så på mig med jämna mellanrum.. T.ex ställer sig och berättar att vattnet är slut och när dom får vatten så vänder dom och går..
    OM din Tarzan varit hund skulle jag ha sagt att han övade inkallning på sin matte men nu är ju killen KATT.!
    Jag vet inte riktigt hur man gör med dom.. Inte alls faktiskt men jag tror att han är smart.. Smart som tusan den lille..
    =))
    Kram till dig i massor..

    SvaraRadera
  3. Ha ha, jag känner igen en del av det där. Våra katter väcker inte oss, men när man står och gör iordning maten så jamar de och spinner och snor kring benen på en så man kan tro att de aldrig har fått mat förr. Ofta ofta så nosar de bara på maten och går iväg när man ställer ner den till dem. Kräsna katter :-)

    Hoppas du har det bra. Här är allt bara toppen :-)

    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Mäh, har du inte fattat? han vill att du går upp och är sällskaplig. Du är tråkig som bara sover och sover... Gullig story :)

    SvaraRadera
  5. Han lever på hoppet varje morgon och inser alltid, nä det blev inte mer än så här. Ha ha. Testa en gång med torrfoder, bara för att få se hans beteende. Katter är så underbara fast jag minns hur enververande det kunde vara på morgnarna. Saknar det inte!

    SvaraRadera
  6. Har du sett Simons cat på Youtube? Om inte kolla det här:
    http://www.youtube.com/watch?v=w0ffwDYo00Q&feature=channel

    Katter är STÖRTSKÖNA ;-)

    SvaraRadera
  7. *Hahahahahaahaaaa* garvar halvt ihjäl mig och nickar sedan igenkännande...
    De små liven är väl för goa ;-P

    Fast min kisse äter inte mjukmat utan pockar på torrfoder trots att det finns flera bitar kvar i skålen. Således fyller man på nytt och vad händer.. jo "token" tar ett par bitar och sedan tappar han intresset för tillfället..

    Är det då man skulle vilja strypa... *grrr*

    Ha en fin veckoavslutning!
    Kraaam Från Mogi

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.