2009-09-20

Tänker...

Söndag kväll efter en jättefin helg. Tänker mycket... så mycket!

Tänker på mina barn, som är så stora - och så fina! Som jag äskar mest i hela världen! En sådan självklar och enormt stor kärlek - helt utan tvivel! Barnen - ungdomarna - som håller på att bryta sig loss - som de ska, men som ändå är liter jobbigt för mig. Som de uppfyller mitt hjärta!!!

Tänker att jag ska ut och resa snart. Så spännande och roligt - men ändå så nervöst! Fastän man är "vuxen" och borde ta det med lugn och ro! Drömmer om bussar och flyg och tider som inte hinns med. Ler lite åt mina oroligheter!

Tänker på katterna, som är "bara" katter - men som skänker mig så mycket glädje (och ännu mera katthår!) och som jag är så glad att jag har! Tänker samtidigt på vännen som blev av med sin katt - och som mår dåligt... som jag önskar ska få bättre dagar!!!!

Tänker på henne som står mig nära, som mår så upp och ner... som jag önskar får må gott snart! Det är verkligen dags för henne nu!!!!

Tänker på alla vännerna - som hela tiden finns runtomkring. Så gott att veta att de finns där!!!

Tänker på den som varit iväg hela helgen. Tänker att det kändes väldigt konstigt, och lite jobbigt först att tänka på det - när jag fick veta. Men jag har bestämt mig... Bestämt mig för att jag vill tänka gott! Vill önska gott! Vill vilja gott.

Tänker på mig själv. Tänker att så mycket har hänt. Jag står fortfarande på benen! Jag mår väl - oftast... Lite upp och ner, men jag jobbar med mina tankar och mina känslor! Jag har haft en sån fin helg. Men är fortfarande så rädd... så osäker...


Tänker på vännen, den specielle vännen, som gör mig så gott... som är så fin... som betyder så mycket...

Tänker...

5 kommentarer:

  1. Fina vänner ska man inte vara rädd för.. Man ska njuta i deras sällskap och ta vara på den tid som är nu..
    Imorgon är en annan dag.. Du kan inte förutspå den.. Du kan inte veta så njut och lev nu..
    Om man inte vågar leva i lycka så förlorar man så mycket och jag vill inte att du ska förlora en endaste dag.. inte en endaste minut av lycka vill jag att du ska förlora så jag ber dig Tizzel.. Lev nu.. Du vågar det..
    ;o)

    Kram från en Mingla

    SvaraRadera
  2. Det är så gott att tänka... för då finns det fortfarande hopp.. och liv. Gott att höra att du har det någorlunda bra och har vänner runt dig... som tänker på dig lika mycket som du tänker på dem. Tankar är viktiga..

    Lycka till på din tripp till Prag och önskan om att få många vilsamma dagar och tankar...

    Kraam från Mogi

    SvaraRadera
  3. Det är viktigt att sätta sig ner ibland och tänka inte bara rusa iväg till nästa mål i det här livet. Vi ska ju leva här och nu enligt de stora filosoferna...fånga dagen. Eftertänksamhet och reflekion är bra för att kunna gå vidare och veta vilken väg man ska välja och för att komma ihåg vem man verkligen är. Det är så lätt att vi är den vi tror att andra vill att vi ska vara.

    SvaraRadera
  4. Så underbart skrivet och så underbart eftertänksamma ord & tankar. Det är så rätt att stanna upp ett slag och tänka på allt fint och bra man har. Våra ungdomar är ju toppen (även om de också är oro) och ja, katter är KÄRLEK Tizzel. Ren och skär kärlek.
    Tack snälla för att jag fick vara i din tanke och att Titus fick vara med i tanken också. Nu sover han ännu godare! Dina ord fick en stilla tår att trilla nerför kinden..men inte av sorg. Av tacksamhet att du tänkte på mej och för allt fint du skrev.

    Du är underbar! Kram från mej

    SvaraRadera
  5. Inte ofta jag är här på bloggen, men fick för mig att kika in. Vad jättefint du skriver. En helt underbart inlägg. Såg att ni ska till Prag. Vad roligt. En mycket häftig stad. Centrumet påminner lite om Barcelona. En vacker gammal stad med mycket att se. Det som förvånade oss var att det fanns så mycket GOD mat. Den gamla tiden finns dock kvar. Vi köpte inte biljett i T-banan (ibland svårt att fatta) och åkte dit. Jag ljuger inte. Rena gestapofasonerna kom fram. Trots två barn med som var rädda, så tog de ingen notis om det. Militär tillkallades. Vi berättade att vi hade bråttom till flyget, som var helt sant, därför hade vi inte tid att krångla med biljetter uppelvde vi. Vansinnigt mycket böter blev det. Så ett råd: BETALA NÄR NI ÅKER T-BANAN.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.