2009-09-22

Om affirmationer...

Jag har tagit till mig det där om att det är väldigt bra att affirmera. Affirmera - att mata sig själv med bra och goda budskap. Jag har lyssnat på tipsen från "Livscoachen" och jobbar aktivt med dem, även om det många gånger är svårt. Tycker man det är lite jobbigt, konstigt och avigt i början att stå i spegeln och säga att man tycker om sig själv- så LJUG, sa Mia Törnblom! Till slut har man lurat hjärnan att det i allafall är sant! :-)

Som jag har affirmerat!!! Jag har varit en riktigt duktig affirmerare! Och jag tycker nog - faktiskt - att från verkligen ha legat som en liten våt fläck på marken och varit absolut ingenting alls, ingenting värd, så har jag kravlat mig upp en bra bit upp. Mitt affirmerande har gjort att jag vissa dagar är helt övertygad om följande:
Jag älskar mig själv!
Jag är unik och jag är fantastisk!
Jag är stolt över den jag är!
Jag duger som jag är!

Jag är bra!

Jag är trygg, orädd och säker!
Jag tycker om min kropp!

Jag ser skönheten i allt!

Det är en rätt fräsig känsla när man för ett ögonblick känner att allt det där är sant!

Så kommer det en gång när man ska man åka iväg... och behöver något nytt att ha på sig... och går runt hela stan i varenda affär som finns... river och sliter i vartenda plagg man kan hitta... och står och glor in i varenda hemsk provrumsspegel... och inser...
ÅT HELVETE MED AFFIRMATIONER!!
DE HJÄLPER INTE ETT ENDA DUGG!!!!!

12 kommentarer:

  1. hahahaha... känner igen det där. Allt raserar på några sekunder =/.
    Vilken jättevacker dotter du har! Såg inget kort på sonen men är säker på att han är minst lika fin =).
    Hoppas att du har en fin kväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det är nu du ska titta i garderoben och se vilka kläder du kännt dig så där snygg och säker i. Vad är det med de som gör dig så säker och snygg? När du känner igen det går du och köper kläder som påminner om de du har hemma. Inte samma kläder, men samma stil. Lycka till! Och du vet det finns kläder i Prag också :)

    SvaraRadera
  3. Strunta i nya kläder, det är ju bara VI som åker, och kläderna är inte det viktiga, det bästa är att vi får resa och ha roligt några dagar.

    Kramis A.C

    SvaraRadera
  4. Men tror de hjälper ändå!! I det undermedvetna iaf! :)

    SvaraRadera
  5. FINA Tizzel!
    Affirmerar som bara F....N....

    Ibland tycks det funka för en sekund.... och ... så....
    Platt Fall!

    Jag har förmodligen dåligt tålamod...

    KRAM
    Knytet

    SvaraRadera
  6. Jag vet att man inte ska skratta åt såna här allvarliga blogginlägg och man ska minsann inte alls flina och vilja skaka om dej och säga: Joho, affirmationerna hjälper visst!
    Men jag ler i alla fall och vill ruska om dej lite!

    Så skit i att affirmationerna verkar ha gått och gömt sej när du provar kläder och ha i minnet att du är just precis sådär toppenbra som du allt som oftast vet! För det, min vän, är sanningen! Allt som sker i provrum är bara bluff och båg (allt man TÄNKER i alla fall!)

    Puss & kram från Fröken V

    SvaraRadera
  7. (läser min kommentar och inser att jag tänker bättre inne i skallen än hur orden kommer ut! Sorry min vän....jag kan inte få ihop det bättre än så idag! :o( )

    SvaraRadera
  8. hmm kom min kom med tro??

    SvaraRadera
  9. TACK fina Tizzel för dina ord och din idé till tavlan!
    Jag blev alldeles tårögd...

    KRAM
    Knytet

    SvaraRadera
  10. Heej!!
    Jag vet att DU är bäst så du behöver inte affirmera dig.. Jag kan berätta det hela dagarna för dig..
    ;o)

    Hoppas att allt är hur bra som helst med dig..
    Kram till dig min vän..
    Från en Mingla

    SvaraRadera
  11. Man måste tvinga sig att tro! Inte ge tvivelrösten en chans, slå ner den bara! Alla är bra och ingen spegel i världen ska få någon att känna annorlunda!

    SvaraRadera
  12. DU är jättefin säger VI som träffat dig
    IRL... både jag, gubben och A + F tyckte du var supertrevlig och snygg ;-D... kasta spegeln!!!!

    KRAAAAAAAAAAAAAM från Mogi med familj

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.