2009-09-15

Om att vara "duktig" - och om att INTE vara "duktig" alls...

Det strålande vädret fortsätter. Jag bestämde mig även den här veckan för att utnyttja förmånen "friskvårdstimme" till att ta ledigt lite på tisdagen och ge mig ut i spåret och springa. Det gick rasande bra om jag får säga det själv! De fem kilometrarna avverkade jag lätt som en plätt! Andningen var skön och hela rundan var en njutning. Efteråt kompletterade jag med två kilometers rask promenad. Jag kände mig sååå duktig!!!

När jag kom hem bestämde jag mig för att bara "äta lite lätt". Jag hällde upp en tallrik fil och gjorde en knäckemacka med keso, skinka och paprika. Nu kände jag mig ännu mer duktig!!!

Efter duschen bestämde jag mig för att utnyttja den härliga kvällssolen, så jag satte mig i myskläder ute på min balkong. Då plötsligt var jag inte ett endaste dugg duktig längre.... Plötsligt - helt utan att jag på något endaste sätt förstår hur det gick till... så hade jag ett stort, härligt glas rött vin framför mig på bordet, och en nypoppad påse popcorn!!!

Jag tittar mig fortfarande förvånat omkring!!! Förstår ingenting!!! Det var INTE jag som plockade fram det där!!!!!

8 kommentarer:

  1. Jamen visst är det spännande..
    HUR i hela fridens namn kommer grejerna fram????
    Jag har undrat många gånger över just detta parallellt med att jag funderat över strump monstret i tvättmaskinen....

    Märkligt är det.. Mycket märkligt..

    Du kanske har rätt min vän.. Jag måste nog skaffa mig en hobby..
    ;o)

    Kram från en Mingla

    SvaraRadera
  2. Åh vad du är duktig som springer! Själv skulle jag nog aldrig kunna förmå mig att ge mig ut i något löpspår. Men jag är lite duktig på att gå på Friskis i alla fall.
    Det bor kanske någon osynlig elaking hos din som plockar fram alla godsaker. Någon som är avundsjuk för att du är så duktig.
    Ha nu en härlig dag!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. hahhaha vad jag känner igen mig.Jag kan vara duktig hela dagen,så kommer kvällen och så är det gjort.Är ju så skönt att ta ett glass rödt,och till ett glass rödt blir det gärna lita mera*L*

    Kram

    SvaraRadera
  4. Men jag är inte ens duktig innan popcornspåsen :( Du ska vara nöjd med allt det där duktiga du gjorde innan och se det där som en liten efterrätt bara. Livet är kort Tizzel...det gäller att njuta här och nu.

    SvaraRadera
  5. Vin är nyttigt för hjärtat och popcorn är bland det bästa om man ska äta snacks!! Så det så!! Du ÄR duktig=D /Kram Neta

    SvaraRadera
  6. MÄH!
    Av egen erfarenhet vet jag att ett glas rött aldrig smakar så bra som efter en lyckad löptur.
    Och lite popcorn, skulle det vara något att förfasa sig över?
    Nej du.
    Det där köper jag inte.
    ;)

    SvaraRadera
  7. Jag vet precis vem det är!!! Det är samma person som lägger i chokladbollarna och chipsen i kundvagnen när man är och handlar...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.