2009-09-07

Inte så jättebra kanske..... Om slanka linjen!

Dottern har fått för sig att hålla sig på slanka linjen ett tag. Hon har tjatat på mig att jag måste handla hem lite nyttiga grejer! Jag tänkte att jag kanske borde hålla mig på samma linje ett tag jag också... Därför hade jag planerat att jag skulle åka och handla idag direkt efter jobbet. En massa nyttiga grejer så jag kunde fixa en god, slank och näringsriktig måltid ikväll, för att efter det avsluta kvällen med en lång härlig promenad.

Strax innan jag slutade jobba, kom ett sms från sonen. Han undrade om vi kunde övningsköra en liten sväng. Lycklig över detta faktum - att få en guldstund med honom i bilen - sa jag naturligtvis ja. Handlingen kunde ju vänta lite! Så vi körde alltså iväg. Det tog en god stund!

När jag senare hade släppt av honom, kom jag till slut till affären där jag fyllde en korg till bredden av nyttigheter! Det var frukter, grönsaker, keso, magert kött och lite annat smått och gott. Det tog också en god stund.

När jag kom ut i bilen och hade plockat in varorna, slog den till med full kraft... HUNGERN! Nu hade det ju plötsligt gått jättelänge sedan jag slutade jobba, och jättelänge sen jag hade ätit lunch! Nu kunde jag inte alls tänka mig att åka hem och ställa mig och laga den där nyttiga maten som skulle ta säkert en halvtimme till! Jag behövde ju mat NU! BUMS! PÅ STÖRT!

Jag styrde bilen mot Max Hamburgerrestaurang, där jag fick tag på en liten hamburgare och fyra små friterade chili-cheeze ostbollar... Jamen den HÄR slanka linjen går ju jättebra ju!!!

Nu har klockan blivit sju, och jag håller på i tvättstugan. Mycket att stå i och plocka med. Tror faktiskt jag tar och hoppar över den där inplanerade dagliga promenaden idag.

Undrar om jag kanske skulle ta och göra en liten äppelpaj till kaffet ikväll?

8 kommentarer:

  1. Ha ha ha, har hört att det är tanken som räknas!!
    Men nu har du ju alla nyttigheter hemma så kan du laga den middagen i morgon istället!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det låter som jag varje gång jag börjar med mitt nya liv :)

    SvaraRadera
  3. Jag tror att du äter så nyttigt ändå, med tanke på hur mkt du rör dig - t o m i tvättstugan ju!

    Kram:)

    SvaraRadera
  4. hahahahah, låter precis som jag
    och imorgon är en annan dag.........
    kram Livet

    SvaraRadera
  5. Härligt!
    Det kommer fler dagar. DÅ kan du köra den slanka linjen istället. Jag tänker varje dag att i morgon DÅ ska jag ta tag i mig själv. Jag har i alla fall varit och tränat en gång och planerar att gå i kväll igen.
    Ha en härlig dag!
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Jaha, såå kan det också gå *skrattar*
    Men nya tag idag..

    Hoppas du får en solig och mysig tisdag!
    Kraam från Mogi

    SvaraRadera
  7. Jag vet vad det är för dag i dag.. =))
    Idag är det den 8 september..
    Imorgon är det den 9 september.. Å sen.........
    Sen är det den 10 september..
    ;o)

    Jag ville bara uppdatera dig lite om att jag vet jag.. Jag kan dagar som ingen annan kan.. =))))

    Kram till dig min vän..

    *trallalalalllalalalllllaaaaaaaa*

    SvaraRadera
  8. Glöm inte massor av vaniljsås till pajen ;)

    R.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.