2009-09-11

TACK!!!

Liksom varje år, så bekymrade jag mig även i år över att jag skulle fylla år. Tanken på att fylla år innebär för mig att jag blir nojjig och mår dåligt av att bli äldre och rynkigare och över insikten att livet liksom rinner mig ur fingrarna. Men liksom varje år, så överraskar födelsedagen mig med att till slut bli riktigt bra! Jag är stum av förvåning när jag inser hur mycket fina små hälsningar som dimper ner överallt i från och jag känner mig oerhört tacksam och glad över att jag har så många fantastiska vänner!! TACK!!!!

Tack också underbara människor i mitt liv som överraskar med små påhitt och gåvor och blommor som får mig känna mig så speciell!!!

Jag tog ledigt vid lunch och besökte min dotter på salongen där hon praktiserar. Vilken underbar present att få bli omhändertagen och ompysslad! Klippning, slingning, hårbottenmassage, axelmassage, frans- och brynfärgning - och kaffe också! Kan man ha det bättre?

Kvällen bjöd på det jag hade önskat mig. En kväll tillsammans med mina två ungdomar och med min syster och hennes familj. Vi träffades i Domkyrkan där det skulle hållas en föreläsning/konsert med namnet "Så länge vi andas". Den 10 september är nämligen Internationella Suicidpreventiva dagen, och vi fick lyssna till Kenneth Gärdestads berättelse om brodern Ted och hur deras liv med musiken så tragiskt slutade med att Ted blev sjuk och till sist inte orkade leva längre. Men mitt i allt det jobbiga så framfördes Gärdestads vackra musik och ord och håren på mina armar reste sig! En fantastisk stund!

Efteråt gick vi tillsammans till den grekiska restaurangen i vår lilla stad där vi åt sen middag och bara var. Jag hade en helt underbar kväll!!! Att få vara tillsammans med båda mina ungdomar samtidigt har blivit en sällsynt företeelse, och i vetskapen om detta så njöt jag i fulla drag över den här stunden!

Som om inte allt detta härliga var nog, så passade jag på att ta ledigt idag med - bara för att vädret var så fint liksom! :-) Det tycker jag är en helt godtagbar anledning till att vara hemma! Efter frukost med dottern och lite kaffe på sängen tillsammans med morgonläsning här på datorn, så gör jag mig nu redo för först en promenad, sedan en tur ut i skogarna för att leta efter skogens guld.

5 kommentarer:

  1. Det låter som du hade en mycket bra födelsedag. Vilken härlig present från dottern! Mycket klok att ta ledigt idag. Njut och ha det så skönt och ha en trevlig helg!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Men grattis i efterhand! Vad härligt du verkar ha haft det. Man blir ju ändå klokare med åren och kan njuta desto mer av livet, eller hur?

    SvaraRadera
  3. Jag blir så glad när jag ser att du har haft en kanon dag.. och man ska inte tänka på det som kommer..

    Du lever nu.. och du kan göra det bästa av det.. eller så skiter man i det...

    Livet är NU..

    Kram Pysis

    SvaraRadera
  4. Vilken heldag - alla rätt, ju ;-)
    Barnen, familjen, bli daltad med, god mat, en upplevelse och ledigt dessutom :-)

    *kramen*

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott! Så du är Jungfru du också! Själv fyller jag också år i september. Visst kan det vara vemodigt att livet blir kortare och kortare för varje dag man lever...men alternativet är ju värre - att inte leva alls!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.