2009-09-12

SJ är sååå generösa.....

Jag åker tåg emellanåt. Därför bestämde jag mig för ganska länge sedan att skaffa ett SJ Prio kort. Då samlar man poäng varje gång man bokar en tågresa. Fint tänkte jag! Jag samlar poäng - jag kommer att få del av SJ´s generösa erbjudanden. Jag har samlat poäng i ett och ett halvt år nu!

Häromdagen skulle jag boka en tågresa till Stockholm. Resan ligger långt fram så jag hoppades hitta biljetter till rimligt pris. Men icke!!! Resan för mig tur och retur skulle gå till det hutlösa priset ELVAHUNDRAFEMTIO kronor!!!! Alldeles för dyrt om någon frågar mig!

Dagen efter fick jag ett vänligt mail från SJ... Rubriken var: "Få en bra start på hösten med SJ Prio!"... De upplyser mig så vänligt att mina Prio-poäng uppgår till 3149 stycken! Detta innebär att jag uppnår "Vit nivå". Och som förmåner på "vit nivå" så erbjuds jag en gratis Expressen på tågresan om jag åker en söndag!!!

Men - OJ DÅ!!!! TACK SÅ HIMLA MYCKET, SJ!!!!!!!

5 kommentarer:

  1. *skakar på huvudet*
    Samlat poäng i ett och ett halv år...
    och det är värt ca 10-15 kr????
    Sjukt!!!
    Borde väl vara värt en rabatt på minst 10% av reskostnaden istället...

    Hoppas du haft en trevlig helg! Kraa från Mogi

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHA!

    Tack för dagens skratt - fast den där "förmånen" var mera i riktning av en förnedring än en förmån!

    Gratis EXPRESSEN men BARA om du åker en söndag *fniss*

    SvaraRadera
  3. Hahaha.. NU har dom överträffat sig själva tror jag..
    Hoppas att du har det bra och att helgen har varit toppen..
    Kram från Mingla

    SvaraRadera
  4. Jag har också SJ-prio... det är ungefär som apotekets förmånskort - man får rabatt på grejer som man aldrig använder.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker om att åka tåg....men det blir flyg allt oftare nuförtiden. Varför? jo det är billigare! Jag åker till Västerås varannan månad och förra året var det helt ok att ta tåget...men i år är det så dyrt så jag avstår. Synd för miljön!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.