2009-11-04

Dig väntar en glädje...

Ord av hopp för alla de av oss som någon gång känner sorg, förtvivlan, oro, rädsla och missmod.... Kan det vara så att det väntar oss en glädje? Och kommer vi i såfall att hinna uppleva den innan det är för sent? Kommer vi att förstå den när den väl visar sig? Kanske kommer det att visa sig, att det är som jag har blivit sagd -"Ditt liv liv är precis så som det är ämnat att vara. Kanske du inte alls förstår det nu, men en dag kommer du att veta".

Dig väntar en glädje.
Det finns inga förlorade dagar,
inga förlorade år.
Någon har tagit vara på dem,
satt in dem på ditt framtida konto,
låtit dem växa med ränta på ränta.
Tusenfalt skall du få dem tillbaka
- inte sådana de var
då du trodde att du förlorat dem,
kantstötta, söndertrasade.
Någon har tagit dem i sin hand
som krukmakaren tar en grå, ful lerklump
och formar av den det ogripbara.
Du ska få tillbaka alla dina förlorade dagar,
alla dina förnedringens år
- inte sådana de var
men sådana de ämnades att vara.
Dig väntar en stor glädje någonstans
ännu förvarad i en kruka av ler.

(Källa: Okänd)

4 kommentarer:

  1. Det var en fin dikt. Jag brukar alltid försöka se att det finns en mening med det som händer...att det kommer något positivt av det. Som du skriver kanske man inte ser det nu men om något år med facit på hand förstår man varför man måste gå igenom något.

    SvaraRadera
  2. Jamen jösses vad fint.. Jag måste visa min dotter.......

    Hoppas att du mår bra på alla vis.. Jag lämnar en påse kramar till dig och hoppas att allt är som det ska..
    =)

    SvaraRadera
  3. Att ta vara på det positiva är som balsam för själen och hela du.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefin text och för det mesta är det ju så att det kommer något positivt ur det som händer, men jag tror inte att ALLT har en mening, utan det finns saker som inte borde få hända också.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.