2009-11-26

Att ansluta sig till en viss skara...

Nu har jag anslutit mig till skaran! Till den skara som stressar andra - genom att berätta att JAG minsann har städat lite, skurat lite golv, hämtat upp pyntet från källarförrådet, bytt gardinerna i köket, fixat med lite ljus - ja, helt enkelt förberett mig för första advent, fastän advent inte har kommit ännu! Från att ha varit paralyserad och inte orkat göra ett dugg, var jag nu alltså supereffektiv och fick massor av gjort i går kväll!!! Så nu är det så fint här så! Köket är helt klart. I de andra rummen är det bara en sak kvar att göra - tända ljusstakarna på söndag kväll när jag kommer hem från min lilla helgutflykt! Stakarna står så fint placerade på golven bredvid respektive fönster där de kommer att placeras!

Adventsfint i mitt kök

Som grädde på moset har jag fått en finfin finne mitt på näsan! En sån där som gör att näsan blir stor och röd - precis som Rudolfs! Rudolf med röda mulen! Tizzel med röda näsan liksom! Så himla passande så här till jul! :-D

10 kommentarer:

  1. Nej men vad kul att titta in här. Fint och grannt. Jag förstorar bilden din och skriver ut den i affisch-format och hänger i hallen...så när grannen tittar in genom dörren ser det ut som jag pyntat färdigt ;D

    SvaraRadera
  2. Haha!! Det var en kul idé!! Att ingen har kommit på något sånt smart innan!! :-D

    SvaraRadera
  3. Vackert! Jag hoppas mitt kök ser ut så i kväll eller i alla fall i morgon :-) Ha en härlig helg! KRAM

    SvaraRadera
  4. Julordningen e som återställd säj. Mysigt!

    SvaraRadera
  5. ÅÅÅÅ så mysigt!! hoppas det ser ut så hos mej också till kvällen.... måste slita mej från datorn nu och köra igång:(
    Ha en underbar lördag!! Kram

    SvaraRadera
  6. Ja nu är det adventat och klart här med, lyser upp så fint nu både ute och inne.
    Kram A.C

    SvaraRadera
  7. Men Tizzel.. vad långt du hunnit med "julen" ;-).

    Här inhandlades nya gardiner idag så att vi ska adventspynta imorgonbitti. Köpte en burk pepparkakor och adventsnittar... så lite mys blir det imorgonkväll.

    Hoppas att allt är bra och att du får en trevöig helg! Kraaam från Mogi

    SvaraRadera
  8. En riktigt mysig första advent önskar jag dig!

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Det där ser mycket trevligt ut! Och jag blir inte stressad, jag tycker man ska städa och göra fint till jul, inom rimliga gränser naturligtvis.
    Det enda jag möjligtvis saknar med detta inlägg är en bild på näsan....

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.