2009-10-15

Väldigt viktigt!!

Det finns saker som är viktiga - och så finns det saker som är väldigt, väldigt viktiga!!!!
Jag försökte mig på att locka hem sonen till mig igår (igen, skulle jag kunna tillägga... jag försöker nämligen med det flera gånger i veckan, med mindre lyckat resultat...)
Följande sms-konversation hade vi:
Jag: "Hej! Nu har din syster kommit hem! Vill du komma hit och käka lite med oss ikväll?"
Son: "Det hade jag gärna gjort, men jag är upptagen. Har lite andra planer."
Jag: "Jasså? Vad ska du då hitta på?"
Son: "Jag ska sova lite och sen titta på film!"
Ok.... Jag förstår!... Det var viktiga grejer det!!! .....

8 kommentarer:

  1. Ja du allt handlar om prioriteringar här i livet :-) För en tonårskille är nog att sova en väldigt viktig sak :-)

    Ha en bra dag!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Men det kunde faktiskt varit nåt viktigt på tv, fnittrar jag.

    SvaraRadera
  3. Håller med... sova är viktigt. MEN äta är också viktigt och gratis käk är ju aldrig fel ;-D

    Det är inte lätt det där med utflyttade barn. Jag har ju E som bor i Umeå nu och vi ses väldigt sällan. Tur att vi följer varandras bloggar, så vi kan ta del av vardagen ändå..

    Hoppas du får en fin fredag & en trevlig helg!
    Kraaam från Mogi

    SvaraRadera
  4. Hmm.. Jag tror att det är könet liksom... Jag tycker mig känna igen dragen på något vis.. =)

    IDAG är det fredag Tizzlan.. Ååå vad jag troor att du tycker att det är bra..

    SvaraRadera
  5. Tids nog inser han vad som är viktigt i Livet...

    Kram på dig, söta och ha det bra i helgen!

    SvaraRadera
  6. Kanske han inte skulle göra det ensam? Flickvän?

    SvaraRadera
  7. hmmm..skickade kommentar medn tror den poff blev borta.
    oansett ja din sön vet att prioritera*L*

    ha en super lördag:)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hahaha! Vad är väl mamma och syrrans sällskap mot en slö kväll framför tvn...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.