2009-10-19

Konst...igt 2

Den intressanta (????) bilden i föregående inlägg ska tydligen - enligt konstnären (som jag inte vet namnet på) - föreställa två SÄLAR!!! Hmmm... sälar alltså! Det är ju kanske inte preciiis vad jag tänker på när jag ser dem - men vi är ju alla olika!!
På kvälltid, upplysta underifrån och fotograferade från andra hållet ser de ut så här:

Dessutom upptäckte jag under kvällens promenad att man har fått för sig att ställa ut ett gäng belysta bänkar utmed min runda runt sjön!

Ja - man kan inte säga annat än att de är fantasifulla här i min lilla stad! Snart ska vi få en enorm disco-kula placerad mitt i ovan nämnda sjö!!!!
Konst??? Heter det så????

8 kommentarer:

  1. Jisses...SÄLAR? Det hade jag aldrig gissat på. Mer abstrakt konst som "bara blev nåt"...
    Konst ÄR konstigt. De orden hör nog ihop. Kanske ska vara så.
    Konstigt.
    Så ingen förstår. För hade alla fattat så hade inte en jäkel gått med på att betala skyhögt för två sälar mitt i Växjö!!!
    Så är det.

    Men upplyst var det ju lite käckt.Ja, inte sälarna, men bänkarna. Då ser man lättare vem man vänslas med. Så är det nog tänkt. Tror du inte det? ;o)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jösses...
    Jag måste ju säga att jag faktiskt gillade raddan med bänkar.. Det såg konstigt men ganska coolt ut..

    Ha en bra dag på alla vis som går nu..
    Jag ska få se en stad idag.. De du är stort för en skogsbo..
    ;o)

    SvaraRadera
  3. Konst förstår man sej inte alltid på säg.

    Men mysigt med gröna sälar.

    Man vill liksom bara rida på dom

    SvaraRadera
  4. Det var några märkliga sälar :-) Bänkarna ser fina ut, men en discokula? Vem ska dansa under den?
    Önskar dig en bra och härlig vecka!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du verkar bo i en rolig stad. Belysta statyer och bänkar man kan njuta av även i höst och vintermörker.

    SvaraRadera
  6. Sälar?? Nä.. snarare svarta valrossar.. eller sjölejon...

    Kram Pysan

    SvaraRadera
  7. Jaha... se där... jag är visst lika konstig som konstnären... hade ju sälar i tanken igår ;-)

    Hoppas att allt är bra därnere i söder...
    Kraaam från Mogi

    SvaraRadera
  8. Tittar in och önskar dig en super dag:)

    kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.