2009-10-27

Som ett under!!!

Ni vet hur man brukar oja sig för att man ALLTID ställer sig i fel kö! Man kan ondgöra sig hur länge som helst över att personen/personerna framför en håller på med än det ena, än det andra och man får stå där och stampa irriterat o vänta i evigheter - medan kön bredvid flyter på så fint så fint.

Igår hände det ofattbara. Igår hände det som aldrig har hänt förut! Jag hamnade i RÄTT kö!!! Ja - ni läste rätt! I RÄTT kö!! HALLELUJA!!!! Det sker mirakler! Det finns en rättvisa!

Jag hade först ställt mig med min nätta lilla korg innehållande det nödvändigaste (typ mjölk, ost och lite sånt...) i den ena av de två kassor som var öppna. Båda hade låååånga köer. Jag valde den som såg ut att ha något färre kunder och något färre varor, men jag var beredd på att jag - som vanligt hade hamnat i "fel" kö.

Plötsligt - som ett UNDER - öppnas det en kassa till! Och PRECIS när kassörskan ropar ut det där trevliga lätet "Det går bra här också!" - så stod jag så himla lägligt till att jag liksom bara kunde GLIIIIDA in som nummer ETT i den nya kassan!!!

Om nu någon tycker att jag borde skämmas... om nu någon tycker att jag var oerhört fräck... om nu någon tycker att jag minsann borde ha släppt fram de andra som hade stått och köat mycket längre än jag... så säger jag: SÅ FAN HELLER ATT JAG TÄNKTE GÖRA!!!

Den här gången var det MIN tur!

12 kommentarer:

  1. Klart att det var din tur. Den som kommer först i kön utan våld tar ju den åtråvärda platsen som ETTA i kön helt lagligt. Du köpte väl en lott?

    SvaraRadera
  2. Grattis till guldplatsen!

    Det var du värd efter alla försök!!!!!

    SvaraRadera
  3. Det är bra, Tizzel - ta för dig bara!!

    Kram o ha en härlig dag dessutom ;)

    SvaraRadera
  4. Kö är det värsta som finns... lika bra ett ta för sej när ändå chansen dyker upp!!/Kram

    SvaraRadera
  5. God eftermiddag! Kul att hitta till din blogg igen... har inte läst dig sen AB!

    Tittar definitivt hit igen!

    SvaraRadera
  6. Grattis! Guldmedalj:-)
    // Leekis

    SvaraRadera
  7. Plötsligt händer det.. =)

    HÄRLIGT.... =)

    Kram till dig

    SvaraRadera
  8. Chockerande att detta kan hända! Hoppas du köpte en lott *s*. Stort grattis helt enkelt (jag väljer ALDRIG rätt kö...) Kramar

    SvaraRadera
  9. Heja. så ska de tass...

    Kram Pys som hade gräddfil ända tills det blev massvaccination och folk som inte tillhörde riskgrupperna kom och skulle ha vaccin.. läste nu att de faktiskt tog upp det i tidningen.. skit på er.. di som fuskar..

    SvaraRadera
  10. Grattis grattis... du köpte väl en trisslott igår också? eller..? Fast det kanske är att utmana ödet... att tro att man kan få två vinstlotter samma dag *haha*

    Hoppas att allt är bra i övrigt!
    Stor varm kraaam från Mogi

    SvaraRadera
  11. hahahahahah

    sådant händer ALDRIG mig

    LIVET ÄR INTE RÄTVIST

    kram

    SvaraRadera
  12. Du gjorde fullständigt RÄTT!!! Du skulle ha köpt en Trisslott också!!! ;o)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.