2009-12-03

Spar- och julklappstips!!

Vid den här tiden på året kastar gärna kvällstidningarna ut rubriker på hur man kan spara pengar så här vid juletid. Smarta idéer om hur man ska få lite mer pengar över, hur man ska få ekonomin att gå ihop! Jag själv blir mest lite irriterad (lätt underdrift) när man i dessa sammanhang kan läsa: "Boka Thailandsresan några månader tidigare - du kan spara åtskilliga tusenlappar!!!"
Alltså - ursäkta mig! Men om jag nu behöver tips för man ska klara den här hemska utgiftsfyllda månaden december, då är det INTE sånna tips jag behöver!!!

Samma sak är det med julklappstipsen som strömmar in i min brevlåda! Den ena mer lockande broschyren efter den andra, om vad handlarna kan erbjuda mig för toppenpriser på julklappar till mina nära och kära! Vad sägs till exempel om följande:

Från Guldfynd - Julens BÄSTA erbjudande:
Köp ett haldsband för 5.499:- (ord pris 5.599:-) så får du ett par diamantöronhängen på köpet (värde 2.199:-)!!!

Från Siba:
Julklappstips!!! Kaffemaskin (känd från tv) - 1.790:-!!!

Från Carlssons:
Värmepläd "Warm & Cosy - 1.195!!!
eller
Postlåda "Stil Family" - 1.699:-!!!

Say no more......

Alltså... JAG tycker att det här är DYRA grejer! Jag tycker inte alls att det känns särskilt som "bra priser" Jag blir inte alls glad över de här "fynd-priserna"!!! Jag tycker inte alls att det är sånna grejer jag vill handla som julklappar!
Eller - är jag bara snål nu???????

7 kommentarer:

  1. Meningen är att du köper julklapparna i juli och semesterresan i jul. Så blir allt billigare..men vem vill det?

    SvaraRadera
  2. Inte jag!!! *räcker upp en hand*

    SvaraRadera
  3. Äh jag kör loppis å hemsydda grejer!

    SvaraRadera
  4. Jag har inte läst........
    Jag har en trasig hund.. Jätte trasig och jag kommer hit och klagar....
    Jag vill att det ska vara över nu med allt..
    Det började den 2 oktober med att jag blev sjuk så att jag inte kunde gå. Sen kom yrseln, sen kom grisinfluensan i tre veckor, sen kom en allergichock sen blev vår äldsta hund sjuk, sen blev minimannen magsjuk i natt och i dag har Wirus trasslat in sig i taggtråd så jag vet inte alls hur det går för honom..

    Snälla Tizzel.. Kan du pussa bra och göra så att allt blir bra igen..
    *Ledsen Mingla sitter här en stund..*

    SvaraRadera
  5. Nej, du är inte snål! Du reagerar som en synnerligen vettig person! Jag blir oxå irriterad på sånt.. Jag har inte råd att spendera nästan en månadslön på ett jävla halsband! *morr*

    SvaraRadera
  6. Mäktigt luciatåg ni hade i Växjö domkyrka (såg på tv)...

    Hoppas att allt är bra annars!

    Söndagskraam från Mogi

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.