2009-03-30

Vad är det i röret??

En ny helg har passerat. Men denna helgen har varit lite mer rolig än vanliga helger, då jag har haft besök av två goda vänner: Kaktusblomma och Malin*! Mycket tjej-snack har det blivit. Likaså mycket vin! Så här trevligt såg det ut på mitt soffbord på fredagkvällen när jag dukade upp fina presenter (Thanks goa girls!!) och lite gott i glasen!! (Att döma av tröttheten som slog till som en koma på söndagkvällen börjar jag mer och mer inse att min höga ålder inte längre tillåter dessa mängder vin två kvällar på raken!!!!)

Min lilla stad visade sig inte från den allra vårigaste sidan, men vi var ändå glada att vi lyckades få till åtminstone en skön promenad då det var både uppehåll och faktiskt liiite sol också!

På lördagkvällen hängde vi en stund på Bishop efter att ha ätit gott på grekisk restaurang. Jag impade tydligen friskt på Kaktusblomma när jag slet upp mitt lilla munspel ur fickan och drog av en låt! :-) Man får vara glad att man kan imponera på någon! Jag minns även att det var rätt kul att diskutera "ölröret" med bartendern. Ölröret... det är det här:

Jag hävdade bestämt att det där med olika ölsorter är en bluff! Det är en stor jättetunna under golvet och så är det EN sorts öl som kommer upp i röret fast bartendrarna låtsas att det kommer olika sorter ur de olika kranarna. Bartendern gjorde sitt bästa för att övertala mig om att jag hade fel, och att det i stället var många små rör INUTI det stora röret och att varje rör kom ifrån en egen öltunna under golvet... Ja, ja... Man får tro vad man vill om det där! Jag tror på MIN variant! :-)

7 kommentarer:

  1. Bra gjort att du tog ditt ansvar och skrev ett inlägg. Dessutom var det bra att du ställde bartendern mot väggen i en fråga som jag inte ens funderat över. Blogginlägg när det är som bäst!

    SvaraRadera
  2. Ja men jag troor nog som du... Kanske..
    Eller om jag ska vara riktigt ärlig så har jag inte funderat såå mycket över just ÖL RÖRET men jag tror som du..
    JAPP!!

    Ha nu en riktigt trevlig kväll och sov i 300 i natt så kanske du snart är i kapp.. ;o)

    Kram från Mingla

    SvaraRadera
  3. aA jag förstår att du är en hejare på Åh Susanna :-) Härligt med en rolig helg med goda vänner. Sov nu gott så är du snart utvilad :-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vet inte vad jag skrev i början, tror det ska vara Ja *fniss*

    SvaraRadera
  5. Jag fick mej minsann en lektion i det här med ölrör så det hette duga! Hade inte en SUSNING om att det ens fanns ett RÖR under bardisken...och att öl serverades från rör! Här får man veta och det är ju tur för en helt ovetandes som jag! Hehe
    Märker att jag varken kan ölsorter, rör, bardisker eller lådvin!!

    Tur jag har dej som lärare!

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Två dar i rad, det låter jobbigt. Hade besök i fredags av min killkompis. Han gick 4 på morgonen. Visserligen gjorde jag en hel del på lördagen, men gud så trött jag var på söndagen också. Som om jag varit på ett riktigt party. Fast min vän har energi som ett stort party så det är inte så konstigt. Vad trevligt det låter med ditt besök.

    SvaraRadera
  7. Åh vad roligt det låter. Bloggträff med goda vänner är något alldeles extra tycker jag.

    Har du förresten sett att Marilyn har en intressant tävling i dag?

    Kramm!

    A-Linda

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.